Wednesday, May 11, 2011

Aitäh, mu vanad sõbrad

Dialoogid näidendist. (nr 2 hoiab tempot!!)

  • 1. Oi, sa näed täna halb välja
  •  2.Sa tahtsid mind solvata
  • 1. ei tahtnud.
  • 2. tahtsid küll
  • 1. EI!
  • 2. TAHTSID; kuna sa ütlesid, et olen kole.
  • 1 ei öelnud, ma... kas ma tõesti...
  • (tempo!)
  • 2. ütlesid küll. kas mina, ennast austav daam, pean sinu arvates seda taluma?. oled lihtsalt loll, kui nii arvad. kui tuled jälle vabandama, et sa ei oska.... vaata peeglisse, sa oledki loll.  Ma ei suhtle sinuga enam. Jäägu sulle sinu arvamus, et ma ei kõlba kuhugi. Ma ei suhtle sinuga enam. Aitäh, et oma arvamuse ütlesid. Aitäh, et olid siiras! Aitäh!
  •  
  • 1. ma tahtsin küsida, kas oled haige. Ma hoolin sinust. vabandust, kui vale mulje jätsin
  •  
  • 2. mind ei huvita. mul on õigus oma arvamusele. Sinul on õigus enda arvamusele. sina arvad teisiti. ma aktsepteerin sind.
  • 1. mida vittu ma valesti tegin?! Mida... ? (kaalutlev vaikus ei kesta kaua, hoiame tempot)

  • 2. ma edaspidi suhtlen ainult nendega, kes ei solva mind. ma tahan suhelda nendega, kes ütlevad mulle, et olen väärt austust ja et olen imeilus printsess kasvõi. Naistel on seda vaja, tead küll. Sina peaksid seda teadma. Kui sina seda ei arva, on see ainult sinu valik; ja mina sinuga enam ei suhtle. See on minu loomulik õigus selles sundolukorras. Ja kullake, katsu end veidigi ohjeldada ja võta teadmiseks, et edaspidi ma end enam vittu saata ei lase. Eksole? 
Aitäh, mu armas vana sõber! Aitäh.

/väärkasutatud ja parasiitne sõna "suhtlemine", (nagu nr 1 seda olukorda tajub), ajab nr 1 öökima. Nr 2 andestab pika pilguga väärikalt nr 1-le ta õnnetu väärtaju "suhtlemisest". Stseeni lõpp.

2 comments:

  1. 1. Vana sõber,
    Kuna mu sõnade eesmärk ei olnud sind solvata, siis järelikult said sa minust valesti aru.
    Kuna sa said minust valesti aru, siis järelikult on see sinu probleem.

    Ootamatult leidsin sellisele reaktsioonile kohase konteksti - ning suhtlus võib jätkuda.

    ReplyDelete
  2. Oijah.. äratundmiskurbus..

    Kuigi tõsi on ka see, et vahel tuleb natuke arvestada sellega, kuidas teine inimene võib sinu öeldut tajuda - eriti kui teine inimene pole harjunud otsekohesuse, iroonia või mõne muu kiiksuga, mis sind normaalsusest eristab ja huvitavaks vestluskaaslaseks teeb.

    ReplyDelete