Saturday, August 6, 2011

sõnastada võimaluste maailm

Me kõik nägime ja lugesime Mardi eelmist postitust. Päris mõtlemapanev, eksole?
Mul on vastulause, mis oleks mõistlik. Pole mõtet külvata ärevust, arvates et Mardil on õigus ja kui Sina teisti käitud, oled sa kohe kuidagi rumalam. Ei!

Ärevus ja äng on põhiseisund, mille ehk Sinagi saavutad, olles "naturaalne" ja "loomulik". Sisemine tarkus ütleb sõnadeta, et hohohooiii, on aeg sattuda paanikasse. Väita, et see on see õige tegu... ja ideaal.... mnjah, valus on!!

Sisetunne vahel eksib. Me võime lugeda ajalehest artiklit "pendlimees eksis". Sisetunne võib uinutada meid õndsa unne ohtlikul ajal, sisetunne võib külvata paanikat, kuigi kõik on hästi.
***
Ma räägin, kuidas on vahel kasulik põhjalikult argumenteerida ja katsetada.  Täna hääletasin Liinaga Tallinnas. Tema väitis valjult "ma ei taha ära vägistatud saada. Tiina, pane omale püksid jalga!"

Mitu hääletajat, püksata, said esimestena peale kui meie. Varsti ta teatas mulle umbes midagi sellist (mälu võib petta, kuna see oli päris ärevakstegev)  "oota, Tiina sul oli õigus. Ma kohe võtan püksid ära, vaatame, kas saame peale. proovime (ja ma vaatasin õudusega, kuidas ta tegi liigutuse, nagu tahaks oma teksapükse jalast saada)

Mina: "Liina, kuule, kas on veel mingeid ALTERNATIIVSEID seletusviise su katsele? Katsetulemustele?"
****
Jah! Nii et kuigi sisetunne on tark, võib keelest leida suurt abi. Sõnasta, kirjuta, leia teisi viise, mõtle loovalt, pane mummukestega kirja, eksi mõttejadade keerdkäikudesse. Vaidle oma sõbraga, seleta oma kassile midagi ära!

Vaata seda võimaluste maailma kaugemalt. Sa vaata seda ja lahusta selles oma ärevus. Ma võin eksida. Mu tunne võib petta, mu sisemus rahuneb, kui vaatlen seda kirjut erinevate võimaluste universumit. Mu turvalisus tuleb sellest, et ma ei tea mitte midagi. Aga mu ees mustvalgelt on tühiste argumentide rida, ma veendun selle olemasolus, ma salvestan need faktidena sügavale mällu. See rahustab. Ma ei tea mitte midagi. Mu sisetunne on kehaline hallutsinatsioon.

*me ei saa teada, mis oli nende hääletajate saatus

No comments:

Post a Comment